Autoja ja klassikoita vuosien takaa

Autot ja hyvä olo

Me ihmiset olemme siinä mielessä aika erikoisia, että jokainen meistä kokee hyvän olon eri tavoin. Jos esimerkiksi puhutaan autoista, toiset kaipaavat sitä uusinta uutta, missä ilmastointi toimii suurinpiirtein ajatuksella ja toiset kaipaavat sitä vanhaa hyvää aikaa, kun autoissa ei ollut käytännössä lainkaan ilmastointia, eikä muutakaan digitaalista tai nykyaikaista.

Me voimme kokea hyvää oloa istumalla Bentleyn takapenkillä tai uuden taksin takapenkillä matkalla lentokentälle, tai sitten tarvitsemme sitä kiihdytysauton kovaa kiihdytystä nollasta neljännesmailille.

Hyvän olon tunne on aivojen tila, ja tiedetään että se on mahdollista saada lumelääkkeilläkin, entä jos otat tipan CBD-öljyä, saatko sillä itsellesi paremman olon? Klikkaa tästä lisätietoja, jos haluat lukea lisää, mitä CBD-öljy on. Se nimittäin ei ole lääketehtaan valmiste, eli se ei voi luetella pakkauksessaan kaikkea sitä, mihin sitä käytetään. Mutta se on täysin luonnontuote, joka tehdään teollisuushampusta, ja jolla on monien tutkimusten mukaan hyvinkin paljon terveysvaikutteita, positiivisia nimenomaan.

Autot ja hyvä olo

Palataan autojen maailmaan ja hyvään oloon. Tiedäthän myös autojen tuoksun? Uusi auto tuoksuu aina uudelta autolta ja vanhoissa autoissa osaan tulee patinoitunut vanhan auton tuoksu, kun taas toiset autot voivat käytännössä mädäntyä niille sijoilleen vuosien aikana.

Toiset taasen saavat nimenomaan hyvän olon ajamalla autoa aivan limiitillä radalla, kun taas toisille riittää laskea katto ja ajaa kaupungille rinksaa ympäri. Puhutaan erikseen onnellisuushormoneista : dopamiini, oksitosiini ja monet muut hormonit oikeasti vaikuttavat mieleemme ja siitä tunnemmeko nautintoa ja mielihyvää. Dopamiinia saamme nimenomaan vaikka ajamalla autolla rättikatto alhaalla tai kuuntelemalla auton kaiuttimista mielimusiikkia – myös se 1609 metrin pyrähdys tuottaa dopamiinia, mutta myös adrenaliinia.

Mitkä ovat ne tekijät, jotka saavat sinut tuntemaan hyvää oloa, siis kun kyse on autoista? Onko se jopa auton väri, moottorin äänet, tuoksu, muoto…..

On se sitten mikä onkaan sinulle, kannattaa sitä hyvää oloa aina välillä hakea, se auttaa myös oman terveyden ylläpidossa, sillä aivot tykkäävät enemmän siitä, että voit hyvin, kuin että märehdit maailman tilannetta.

Omistamalla sellaisen auton, kuin oikeasti haluat, olet onnellinen. Onnellisuus on myös avain terveelliseen elämään, on se sitten liikunnan tai jonkin muun avulla, mutta myös omistamalla itselleen sopivan auton, voi auttaa itseään ja omaa hyvinvointiaan.

Klassikko vai sittenkin jotain aivan uutta

Kumpi sinua kiinnostaa enemmän? 70-luvun klassikko, kuten yllä olevassa autotallikuvassa vai tämä alla oleva Teslan ajatus uudenlaisesta muskeliautosta? 70-luvulla muskeliautot olivat ärjyviä V8 moottorillisiä petoja, kun tulevaisuuden muskeliautot ovat hiljaisia kuin toisen maailmansodan saksalaiset U-veneet.

Autoa ei siis oikeasti ole kehitteillä vaan CasScoops lukija Scott Barras vietti vähän aikaa piiirrosohjelman parissa ja aikaiseksi kehittelyversion eli Tesla GT:n.Se on ottanut viitteitä suunnittelussa niin Dodge Viperilta kuin Chevrolet Corvetelta. Miksei sellainen oikeasti voisi olla seuraava Tesla? Netistä löytyy jo aikamonta vastaavaa suunnitelmaa, mutta onko Teslalta oikeasti tulossa GT-auto? Tiesitkö muuten, että Teslan pörssiarvostus ylittää nyt jo Toyotan, ja se on maailman arvokkain automerkki, vai sen liikevaihto ole lähelläkään näiden suurempien merkkien myyntiä. Maailman markkinoilla yli 10 % koko markkinasta kuuluu Toyotalle, ja toisena tulee VW jonka markkinaosuus on alle 8 %, seuraavina Ford, Honda ja Nissan aika lähekkäin toisiaan. Esimerkiksi Mercedes ja BMW ovat alle 3 % markkinaosuuksissa vuoden 2020 alussa.

Mallikuva tämän hetken arvostuksien mukaisesta autosta. Se kulkisi kuin Tesla, olisi kokemuksena kuin Apple, toimisi itsenäisesti ja olisi aina saatavilla kuten Über.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.