Autoja ja klassikoita vuosien takaa

Malmi ja Blackstreet racers

Emme ole itse olleet mestoilla, mutta sen verran hyvää tekstiä Facebookissa, että sama myös esille tänne linkkeineen:

MALMI STREET DRAGS #2, 03.07 2021

Helteiselle Malmille oli saapunut 130 autokuntaa ja se, että Blacklist:llä oli vapaana kolme paikkaa oli houkutellut peräti kymmenen autoa haialtaaseen. Vapautuneet paikathan olivat Aden Vega Tuusulasta, Suomen nopein Porsche / Marko Heikkinen Keravalta ja Sini Paukkurin Dart Korialta.

Haiallas, ensimmäinen kierros ja holeshot lähtö

No, eikun vetämään korttia pakasta ja meille tuli vastustajaksi Ari-Pekka Rantanen / -80 luvun Ford Thunderbird. Sovittiin, että pikaisesti jonottamaan. Sen verran tuli jututettua Ari-Pekan tiimiä, että kertoivat vetäneensä 9.3s Vesivehmaalla. Tiukkaa shittiä siis edessä. Uuden NOS controllerin myötä oli tietty selvä, että nyt käytetään myös naurukaasua. Surkean burniksen jälkeen stageen ja mielessä päätös, että hyvä lamppu ja kevyt kaasujalka on taktiikkana. Nyt ei sudita! Liikkeelle madellen ja vastustaja silti kaukana takana. Kaasupoljinta kohti lattiaa mutta vastustaja on jo rinnalla joten NOS nappi pohjaan. Pomppu vähän poukkoillen yli ja musta Thuderbird näkyy koko ajan rinnalla. Nyt ei hellitetä vaikka mikä olisi. Mutta kumpi voitti? Pojat kiikutti lapun varikolle ja laskin esiin. Mielessä kävi 2020 syksyinen veto Söpis Escorttia vastaan ja kirveleä 0.02s häviö. Oho, mulla reaktiot 0.0017s, tästähän voi tulla jotakin. Tiukkaa naputtelua ja sain tuloksesksi 0.02s voitto. Eikun Ari-Pekan juttusille ja oli samaa mieltä. Mun aikainen lähtö oli kuulemma hämännyt ja hän jotenkin vaipui 0.4914s reaktioihin. Ajat Thuderbird 9.9798s/234.37km/h vs Vette 10.4492/236.36km/h. Jatkossa!

Haiallas, toinen kierros ja uusi Malmin enkka

Tällä kertaa vastustajaksi arpoitui PikkiS. Lineup taisi kestää parisen helteistä tuntia. Tiimiläisitä Juha P. ottti yhden vastaan tiimin puolesta ja antoi pyyhkeensä suojaamaan auringon puoleista rengasta. Kaikki muut taisivat käydä lounaalla paitsi kuski joka tyytyi puoliraakaan banaaniin. No, vihdoin vetämään. Hannu S. Vette yhteisöstä oli näyttänyt minulle videon ekasta lähdöstä ja tiesin, että voin lähteä vähän reippaammalla vauhdilla viivalta. Nyt kaikki peliin. Valitettavasti ehdin nähdä vihreän lampun mutta silti aika tasatahtiin liikkeelle. PikkiS ottaa pientä keulaa. Äkkiä NOSsia kehiin. PikkiS alkaa lähenemään ja suhahdan ohi. Mitä täällä tapahtuu? Voitinks mä? Pojat kiikuttaa lappua varikolle ja mitä ihmettä… Me vedettiin uusi Malmin enkka samalla kun PikkiS:llä mosa stallasi kesken vedon. Aikalappu kertoo, että kumpikin nukahti valoihin lähes puolen sekunnin reaktiolla mutta päästiin jatkoon. Ajat PikkiS 10.2876s/175.38km/h vs Vette 9.8637s/241.89km/h. Oltiin aivan täpinöissään, vihdoinkin saatiin Vetten potentiaalia tuloksiin asti. Toi 240km/h ylitys vähän mietityttää, mutta onhan meillä ollut tiedossa, että jossakin vaiheessa se kumminkin menee rikki, joten iloinenhan mä olen vaikka nyt tuleekin kiire miettimään ilmajarrua.

Haiallas, kolmas kierros varma päälle Rancheroa vastaan

Mikko Puha oli tehnyt kovaa jälkeä Golfillaan haialtaassa. Kaikesta päätelleen nyt mentiin all in – hänhän jopa kevensi ajokkiaan kesken kisailun. Meni jatkoon kovalla ajalla (9.8711/244.33km/h) mutta kaverin häät kutsuivat häntä ja siten haialtaan finaaliin meille tuli vastaan Pasi Laine valkoisella Ford Rancherolla. Mulla oli käsitys, että tällä kertaa voi vähän varmistella ja otettiin lamppu suht varman päälle (0.2554s) ja ei missään nimessä likaa pedaalia heti alkuun. Pidin kättä NOS napilla mutta kun selvisi, että sitä ei tarvita niin vaparina maaliin, ajat Ranchero 11,0379s / 209.64km/h vs Vette 10.4235s/204.91km/h. Oh hoh, mehän voitettiin koko haiallas! Jiihaa!

Kolme uutta kuskia haialtaasta listalle

8. Time Machine Corvette, Juha Rimmi
9. Ford Ranchero, Pasi Laine
10. VW Turbo Golf, Mikko Puha

Ade apuihin säätöjen kanssa

Paljon nähtiin tuttuja ja olipa kiva kun ekan vedon jälkeen Ade Roth tuli moikkaamaan ja antamaan teknistä apua. Ihmeteltiin mitä tehdä takapään jousitukselle kun se on nyt niin jäykkä. Testailtiin vähän mitä tapahtuu jos laittaa iskareissa Compressin 0/23 napsuun ja eniten jousti renkaat. Koko juttuhan juontaa siihen kun haluan ajaa mahdollisimman isoilla renkailla enkä halua laittaa vielä toistaiseksi levikkeitä, saatetaan muttaa takapäätä vielä rajusti. No, päädyttiin iskareissa tiettyihin arvoihin ja laskettiin ilmapaineita takana. Oli miten oli, niin niillä säädöillä se enkka irtosi ja 200m aika vissin paras mitä ollaan koskaan ajettu: 6.5998s/191.37km/h.

Ilmajarrut?

Se on vähän hankala juttu kun tuli liipaistua yli 240km/h. Nyt pitäisi saada jostakin jarruvarjo. Saas nähdä mistä sellainen löytyisi ja miten se edes saadaan kiinni Vetten IRS-perään. Jos jollakin olisi myydä tai tietoa mistä saa pikaisella aikataululla niin vinkkiä kiitos.

Hyvinkäällä jatketaan

Kolmen viikon päästä edessä Hyvinkään Street Slidet. Haastoin listan seiskan Jouni Viherväksen jolla oli nihkeä päivä Malmilla. Vaihteisto-ongelmia. Hän olisi ihan mielellään vetänyt meitä vastaan jo Malmilla mutta mulla oli takki ihan tyhjä sen helteen kanssa joten katsotaan Hyvinkäällä millaisessa iskussa sitä ollaan puolin ja toisin.

Kiitokset

Time Machine Corvette tiimille ja perheelle
Vettepeikko Oy
Kendall Suomi
Sport Cars Center
BeeOnePowerGear / Blacklist Street Racers TV
Mentori ja koko upea harrastajakunta

https://www.facebook.com/BlacklistRaceTV/

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.